بارداری

هفته سوم بارداری

:سلام مامان
من یک سلول تخم هستم. خصوصیات شما و بابا را به میزان مساوی در خود دارم و قرار است در آینده نه چندان دور فرزند شما باشم.
با این قد و قواره، من خیلی کوچکم. مجبورم برای اینکه جنین سالمی شوم با سرعت و شدن تکثیر (تقسیمات سلولی) پیدا کنم. 4-5 روزه که فقط کارم همینه، تا بتوانم 9 ماه در رحم بمانم. تا حالا از ذخایر تخمک، غذا بر میداشتم. اما حالا بزرگ شدم به آب و غذای بیشتری احتیاج دارم. بنابراین رشته های نازکی (ویلی) درست میکنم. با کمک این رشته ها (ویلی ها) می توانم با شما ارتباط خونی برقرار کنم.


و شما در هفته سوم بارداری

این هفته منتظر شروع قاعدگی خود هستید که در صورت بارداری، رخ نخواهد داد. با انجام یک آزمایش ساده خون می توانید نسبت به حاملگی خود اطمینان حاصل کنید.

علائم اولیه بارداری که در هفته سوم بارداری خودشان را نشان می دهند

اگرچه علائمی شبیه علائم قاعدگی را احساس میکنید (نفخ، خستگی، سرگیجه و ضعف، سینه های پردرد، احساس نفخ، احساس سستی و ضعف، حساسیت به بوهای خاص، تنفر از غذاهای خاص)، اما ممکن است باردار باشید. ممکن است از برخی بوها و غذاها به شدت منزجر شده یا مزه های فلزی در دهان احساس کنید.

ویژگی های بارداری در هفته سوم بارداری

مدت زمان بین تخمک گذاری و زمانی که تست بارداری مثبت شود یا زمانی که پریود بعدی شما سر وقت اتفاق بیافتد، دو هفته انتظار نامیده می شود. در این مدت ممکن است شما باردار شده باشید اما هنوز نمی دانید و یا آن را احساس نمیکنید چرا که یک قدم طول می کشد تا تخمک و اسپرم سفرشان را به لوله رحمی انجام دهند. در نظر داشته باشید این دوره زمانی یک وقفه است و شما نباید بیش از حد نگران این مطلب باشید که آیا تخمک گذاری انجام شده است یا نه. روابطه جنسی می تواند بدون هرگونه نگرانی که آیا زمان مناسبی است یا خیر انجام گیرد.

ویژگی های بدنی در هفته سوم بارداری

جنین در این مرحله بلاستوسیت (Blastocyst) نامیده می شود. در هفته سوم بارداری، جنین شروع به حرکت به سمت پایین لوله های رحمی میکند. این سفر 7 روز طول میکشد. سلول ها تقسیم می شوند و رشد میکنند. زمانی که بلاستوسیت در رحم نشست نشانه هایی می فرستد تا بدن را از وجود خود آگاه سازد ولی شما همچنان هیچ گونه نشانه ای از بارداری ندارید. جنین اغلب اطراف خود و در داخل رحم به مدت چند روز بالا و پایین می پرد تا مکان مناسبی برای قرار گرفتن در پوشش داخلی رحم بیابد.
چنانچه تخمک در لوله های رحم جای گیرند، شما حاملگی خارج رحمی خواهید داشت اما این اتفاق بسیار نادر است.

خونریزی در هفته سوم بارداری

خونریزی یا لکه بینی در هفته سوم بارداری، می تواند به معنی جایگزینی تخم باشد (خونریزی مختصر در محلی که تخم در رحم کاشته می شود) یا اینکه ممکن است اختلالات سیکل قاعدگی باشد ولی در هر صورت هرگونه نشانه عجیب یا آزار دهنده را فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های پزشکی در هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری به بعد همچنان که برای بارداری آماده می شوید، بهتر است لوازم و مواد آرایشی خود را به دقت بررسی کنید و ببینید آیا لوسیونی که شامل مواد مضر برای جنین در حال رشد است را استفاده میکنید؟
بعضی از این مواد شامل نفت، رتین A، اسید سالسیلیک، رتینول، اکسی بنزن و ویتامین A است. مواد شیمیایی از طریق پوستتان جذب می شوند و میتواند به جنین برسد. به دنبال فراورده هایی باشید که مواد شیمیایی کمتر در ترکیبات آنها استفاده شده باشد. در نهایت اگر سوالی دارید حتما با پزشک معالح خود مشورت کنید.

محاسبه تاریخ زایمان

طول یک حاملگی طبیعی 38 هفته است، اما از نظر پزشکی 40 هفته یا 280 روز محاسبه می شود، زیرا مبنای محاسبه تاریخ زایمان از اولین روز آخرین قاعدگی (دو هفته پیش از تخمک گذاری) شما است. به این ترتیب که سه ماه از اولین روز قاعدگی به عقب برگشته و 7 روز به آن اضافه میکنند. مثلا اگر اولین روز قاعدگی شما 18 فروردین باشد تاریخ احتمالی زایمان شما 25 دی خواهد بود.

سوال: پریود من همیشه نامرتب است چگونه می توانم تاریخ زایمان را مشخص کنم؟
زنانی که پریود نامناسب داشته اند باید با سونوگرافی های سریال در 3 ماهه اول، دوم، سوم تاریخ تقریبی زایمان را مشخص نمایند.

مقاله هفته سوم بارداری براتون مفید بود؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا