سالاد

سالاد کاهو و تخم مرغ

سالاد کاهو و تخم مرغ
سالاد کاهو و تخم مرغ یک سالاد ساده و خوشمزه است که می توانید به منوی غذای خود اضافه کنید. همانطور که از نام سالاد پیداست، مواد اولیه اصلی این سالاد کاهو و تخم مرغ هستند. البته ازسبزیجاتی همچون پیازچه و شوید برای خوش طعم شدن سالاد استفاده میکنیم. شما می توانید این سالاد سبک و خوشمزه را به عنوان یک وعده غذایی سبک و البته مقوی میل کنید. برای مطالعه دستور آشپزی سالاد کاهو و تخم مرغ با ژینولند همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه سالاد کاهو و تخم مرغ :

تخم مرغ : 6 عدد
نمک : ½ قاشق چای خوری
فلفل : ¼ قاشق چای خوری
سرکه : 1 قاشق غذاخوری
سس خردل : 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری
کاهو : 6 الی 10 برگ
شوید تازه : نصف فنجان
پیازچه خرد شده : 3 قاشق غذا خوری
گل های گیاهی و خوراکی : به دلخواه


طرز تهیه سالاد کاهو و تخم مرغ :

1. تخم مرغ ها را در آبجوش قرار دهید و اجازه دهید تا 9 دقیقه بجوشند و خوب بپزند. در این هنگام نمک، فلفل، خردل، سرکه و روغن زیتون را با هم خوب مخلوط کنید.

2. تخم مرغ ها را از آبجوش در بیاورید و در یک کاسه آب خنک قرار دهید و اجازه دهید 1 دقیقه در کاسه بمانند. تخم مرغ ها را پوست بگیرید و به شکل دلخواهتان خرد کرده و در ظرفی قرار دهید. کاهو ها را هم خوب شسته و در سبد یا پارچه ای بگذارید تا آب آنها گرفته شود.

3. حالا ظرف مناسبی برای سرو سالاد انتخاب کنید. کاهوها را بدون اینکه خرد کنید مرتب و شکیل در ظرف بچینید. سسی را که آماده کرده بودید روی کاهوها بریزید و در ادامه تخم مرغ و پیازچه و شویدهای خرد شده را اضافه کنید. سالاد شما آماده سرو شده است. نوش جان

نکته آشپزی : توجه داشته باشید که این سالاد، یک سالاد اروپایی است و همانطور که ملاحظه میکنید، گیاهان خوراکی نیز در این سالاد سرو شده است. در صورت تمایل می توانید از سبزیجاتی مثل جعفری و یا فلفل دلمه ای های رنگی، برای تزئین سالاد کاهو و تخم مرغ استفاده کنید.

اگه از این مطلب خوشتون اومد با لایکتون من رو هم خوشحال کنید:)

امتیاز کاربر: 3.97 ( 17 نتایج)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا