آشپزینوشیدنی سرد

لیموناد خیار با نعناع

لیموناد خیار با نعناع تازهگرمای هوا شما را کلافه کرده است؟ چه چیزی بهتر از یک لیوان بزرگ لیموناد که با خیار، پوست لیمو و نعناع تازه، طعم‌دار شد است؟
در یک روز گرم و داغ تابستانی، لیموناد خنک انتخاب بسیاری از ما است. اما نظر شما چیست؟ خودتان این لیموناد را درست کنید و یا اینکه حاضر و آماده از فروشگاه‌ها تهیه کنید؟شاید ساده‌ترین راه خریدن از فروشگاه باشد اما قطعا خوشمزه‌ترین راه نیست. این لیموناد خیار با نعناع تازه و خنک را درست کنید و با استفاده از چند تکه یخ نوش جان کنید.

ترکیب خیار و نعناع و لیمو در کنار هم طعم شگفت‌انگیزی به نوشیدنی تابستانی ما می‌دهد. در عین حال درست کردن آن خیلی راحت و سریع است. اگر دوست داشتید مثل من لیموناد خیار و نعناع را با مقدار زیادی یخ و حلقه‌های خیار و برگ‌های نعناع سرو کنید.

لیموناد در بیشتر کشورهای خاورمیانه مثل ایران و ترکیه یک نوشیدنی تابستانی کلاسیک و پرطرفدار است. اما در این پست قصد داریم از لیموناد کلاسیک که پایه طعم آن لیمو است، کمی جلوتر برویم. با ما همراه باشید.

مواد لازم لیموناد خیار با نعناع:

خیار: 2 عدد
نعناع تازه: ¼ دسته
پوست لیمو رنده شده: ½ قاشق چای‌خوری
آب لیمو: ½ فنجان
آب گرم: 4 فنجان
شکر: 5 قاشق غذاخوری

برای چاشنی:

یخ: ½ فنجان
خیار نازک برش‌خورده: 1 عدد
برگ‌های نعناع تازه
لیموناد خیار با نعناع

طرز تهیه لیموناد با خیار

1. خیارها را پوست گرفته و در کاسه‌ای رنده کنید و کنار بگذارید.

2. با استفاده از هاون، برگ‌های نعناع و پوست لیمو را خوب بکوبید و در ظرف بریزید. ترکیب را خوب هم بزنید و سپس آن را به گوشه‌ ظرف فشار دهید تا آب در یک گوشه جمع شود.

نکته: می‌توانید از پارچه تمیزی هم استفاده کنید و مواد را داخل آن ریخته و فشار دهید تا آب ترکیب لیمو و نعناع جدا شده و در کاسه بریزید.

نکته: به جای کوبیدن از مخلوط‌کن هم می‌توانید استفاده کنید اما عطری که با کوبیدن مواد به لیموناد می‌دهید بهتر است.

3. سپس مخلوط خیار رنده شده و آب لیمو و نعناع را با هم میکس کرده و در یک کاسه بزرگ‌تر ترکیبشان کنید. در انتهای این مرحله به یک رنگ سبز خیلی دوست داشتنی می‌رسید.

4. آب گرم و شکر و آبلیمو را با هم ترکیب کرده و شربت آبلیمو را درست کنید. در این دستور تهیه از 5 قاشق غذاخوری شکر استفاده شده است، اما شما می‌توانید مقدار شکر را کم و بیش به سلیقه خود استفاده کنید.

5. حالا آب حاصل از نعناع و پوست لیمو را با شربت آبلیمو ترکیب ‌کنید. اجازه دهید ترکیب 1 ساعت بماند تا خنک شود و سپس با یخ و برش‌های خیار و نعناع سرو کنید.

لیموناد خیار

 

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا