آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد کاپرز

طرز تهیه سالاد ایتالیایی کاپرزسالاد کاپرز یک سالاد ساده و کلاسیک ایتالیایی است. ترکیب گوجه فرنگی رسیده، پنیر موزارلای تازه و ریحان در بشقاب بسیار زیبا هستند و  مطمئنا سس بالزامیک را در کنار این سالاد دوست خواهید داشت. از طرفی اگر در رژیم غذایی به‌سر می‌برید با یاد گرفتن طرز تهیه سالاد ساده و خوشمزه، از آن به‌عنوان یک میان‌وعده و یا حتی شام بهره ببرید.
یکی از ماده‌های اصلی این سالاد گوجه فرنگی است. پس بهتر است آن را در فصل گوجه‌فرنگی یعنی تابستان تهیه کنید تا از طراوت و مزه لذیذ گوجه‌فرنگی تازه لذت بیشتری ببرید.
طرز تهیه این سالاد خیلی راحت است. فراموش نکنید که گاهی اوقات ساده‌ترین دستور‌العمل‌های سالاد، بهترین دستورالعمل‌ها هستند! با ژینولند همراه باشید تا به‌سراغ یک دستور آشپزی خوشمزه و ساده برویم.

سالاد کاپرز چیست؟

Insalata Caprese در لغت به معنای سالاد کاپری است که یک جزیره ایتالیایی است. سالاد کاپرز معمولاً با لایه لایه برش‌های پنیر موزارلای تازه، گوجه‌فرنگی و ریحان تهیه می‌شود. بعد با چاشنی روغن زیتون فوق بکر و گاهی اوقات سس بالزامیک سرو می‌شود.
نکته جالب: رنگ‌های سالاد کاپرز با پرچم ایتالیا که سبز، سفید و قرمز است مطابقت دارد.

مواد لازم سالاد ایتالیایی کاپرز:

مواد لازم سالاد ایتالیایی کاپرزگوجه‌فرنگی تازه: 5 عدد نازک خرد شده
موزارلای تازه: 300 گرم
برگ ریحان تازه: یک‌سوم فنجان
روغن زیتون فوق بکر: 3 قاشق غذاخوری
نمک دریا: نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
سس بالزامیک (اختیاری): 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد کاپرز:

مهم‌ترین نکته برای تهیه این سالاد چاقوی تیز است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید ما از ورقه‌های نسبتا نازک گوجه‌فرنگی و پنیر موزالا استفاده کرده‌ایم. هرچه چاقوی شما تیزتر باشد این برش‌ها منظم و شکیل‌تر خواهند بود.
نکته بعدی پنیر موزارلا است که بهتر است پنیر توپی تهیه کنید.
و در آخر ریحان‌ها هستند. برای این سالاد از ریحان سبز استفاده می‌کنیم. برای شستن ریحان‌ها به‌جای خیساندن آن‌ها در آب و مایع طرفشویی بهتر است از سرکه استفاده کنید. یک ظرف را برداشته و پر از آب کنید. کمی نمک و یا سرکه در آب بریزید و سپس ریحان‌ها را در آن خیس کنید. یک یا دو بار که ریحان‌ها را آب بکشید آماده استفاده خواهند بود.
حالا می‌توانیم با خیال راحت سراغ طرز تهیه سالاد کاپرز برویم . ابتدا برش‌های گوجه‌فرنگی را در یک بشقاب سرو کنید. برش‌های پنیر را بین هر گوجه‌فرنگی قرار دهید. سپس برگ‌های کامل ریحان را بین پنیر و گوجه‌فرنگی قرار دهید. برش‌ها را طوری بچینید که بتوانید هر لایه را ببینید.
نمک و فلفل را به مقدار لازم برای مزه‌دار کردن سالاد استفاده کنید. حالا کمی روغن زیتون بریزید و 2 قاشق غذاخوری سس بالزامیک اضافه کنید. سالاد شما آماده سرو است.

نکات سرو سالاد:

  • بهتر است سالاد کاپرز را در بشقاب سفید سرو کنید. ترکیب رنگ سبز و قرمز و سفید بسیار زیباست.
  • تمام مواد سالاد را ظرف بچینید و درست قبل از سرو، نمک، فلفل و بالزامیک (یا روغن زیتون فوق بکر) بریزید. اگر نمک را خیلی زود اضافه کنید، گوجه فرنگی‌ها آب می‌اندازند و ظرافت و تمیزی شما را زیر سوال می‌برند.

آیا می‌توانم سس بالزامیک را حذف کنم؟

در ماه‌های تابستان که گوجه‌فرنگی‌ها به‌طور طبیعی (نه گلخانه‌ای) تولید می‌شوند و بالطبع طعم لذیذی دارند، می‌توانید بالزامیک را حذف کنید و فقط با نمک، فلفل و روغن زیتون فرابکر مزه‌دار کنید.
این سالاد به طور سنتی بدون لعاب بالزامیک درست می‌شود، اما بالزامیک طعم شیرین و تند فوق‌العاده‌ای را به آن اضافه می‌کند. مخصوصاً زمانی که گوجه فرنگی را در فصل پاییز و زمستان تهیه می‌کنید.

امتیاز کاربر: 4.6 ( 4 نتایج)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا