سس

سس سبزیجات معطر

سس سبزیجات معطر، یکی از سس های ساده و البته بسیار خوشمزه است که میتوانید به عنوان چاشنی و یک طعم دهنده عالی در سالاد و مرغ و سیب زمینی و حتی انواع ساندویچ های سرد از آن استفاه کنید. با ژینولند همراه باشید تا سس سالاد با سبزیجات معطر را به شما آموزش بدهیم.
همانطور که میدانید سبزیجات خواص زیادی دارند و علاوه بر خوش عطر و خوش طعم کردن غذا و سس شما، برای سلامتی هم خیلی مفید هستند. بعد از آموزش سس سبزیجات معطر می تواند خلاصه کوتاهی از خواص سبزیجات معطر استفاده شده در این سس مثل جعفری را بخوانید.


مواد لازم جهت آماده کردن سس سبزیجات معطر :

خردل : 1 قاشق غذاخوری
ماست : ½ فنجان
آبلیمو : 1 قاشق غذاخوری
نمک : به مقدار لازم
پودر فلفل تازه : به مقدار لازم
سبزیجات معطر خرد شده (جعفری، پیازچه، شوید، گشنیز) : 2 قاشق غذاخوری
خامه : 7 قاشق غذاخوری


طرز تهیه سس سبزیجات معطر :

1. ظرف مناسبی را انتخاب کنید و خردل و ماست و آبلیمو را داخل آن بریزید. مواد را خوب بهم بزنید تا مایع یکنواخت شود. حالا نوبت اضافه کردن نمک و فلفل و ماده صلی سس یعنی سبزیجات معطر است.

2. خامه را خوب بهم بزنید تا غلیظ شود. سپس به سس سبزیجات اضافه کنید.

نکته آشپزی : شما می توانید سبزیجات را با توجه ذائقه خود تغییر دهید و سبزیجات مورد علاقه خود را اضافه کنید.

نکته آشپزی : همانطور که ملاحظه کردید در مواد اولیه این سس، خردل هم استفاده شده است. پس چنانچه نسبت به خردل حساسیت دارید آن را از حذف سس کنید.

سس سبزیجات معطر

خواص جعفری :

جعفری منبع ویتامین A و C است و می توان گفت یک آنتی اکسیدان عالی است.
جعفری به عملکرد کبد کمک میکند و سموم بدن را پاکسازی میکند. اگر کبد چرب دارید، حتما مصرف جعفری را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
جویدن جعفری باعث میشود باکتری های داخل دهانتان که باعث بدبو شدن دهان می شود، از بین برود. پس می توانید با جویدن جعفری بعد از غذا، بوی بد دهان را از بین ببرید.

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا