آشپزیسالاد

سالاد کلم قرمز – آموزش 5 نوع سالاد کلم

سالاد کلم قرمز با ذرت
سالاد کلم قرمز یک سالاد خوش رنگ و لعاب است. ترکیب رنگ بنفش و قرمز و آبی و در نهایت زرد در کنار هم باعث می‌شود نه تنها سالاد خوش رنگی داشته باشید، بلکه سفره شما هم رنگین‌تر می‌شود. همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از این سالاد داریم.  در این دستور آشپزی ژینولند،  طرز تهیه 6 مدل از این سالاد را مشاهده می‌کنید. با ما همراه باشید.

با این سالاد راحت و خام، رنگ و لعاب وعده غذایی خود را بیشتر کنید و از غذا خوردن لذت ببرید. نکته‌ای که قبل از تهیه این سالاد باید به آن اشاره کنیم این است که وقتی سالاد را تهیه کردید در یخچال بگذارید در واقع باگذشت زمان سالاد لذیذتر می‌شود. پس اگر کارمند هستید و از محدودیت زمانی و خستگی و کم‌حوصلگی بعد از کار رنج می‌برید، یکبار سالاد را درست کرده و در طول هفته از آن استفاده کرده و لذت ببرید.


1. مواد لازم برای درست کردن سالاد کلم قرمز:

کلم قرمز: 1 عدد
سس: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
خیار : 2 عدد
فلفل: به میزان لازم
آبلیمو: به میزان لازم
گوجه فرنگی: 3 عدد
ذرت: 1 فنجان


طرز تهیه سالاد کلم قرمز و ذرت:

1. کلم را برگ برگ کنید و چند دقیقه‌ای در آب بگذارید. بعد خوب شسته و آبکشی کنید. کلم‌ها را ریز خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید. گوجه فرنگی و خیار را هم خرد کنید و روی کلم‌ها بریزید. (هر جور که دوست دارید خرد کنید، نگینی، خلالی، ریز در حد سالاد شیرازی )

2.سس، نمک، فلفل و آبلیمو را هم به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند، نوبت به سرو و در نهایت تزئین سالاد کلم می‌رسد.

3.ظرف مناسبی برای سرو سالاد انتخاب کنید. مواد سالاد را داخلش بریزید و ذرت‌ها را که برای تزئین هستند، اضافه کنید. ذرت‌های زرد رنگ ترکیب رنگ سالاد را زیباتر میکند. نوش جان


نکته آشپزی: اجازه بدهید آب کلم‌ها کاملا گرفته شود تا سالاد بهتری داشته باشید. چون وقتی کلم‌ها آب دار باشند، موقع مخلوط شدن با سس حالت لته لته پیدا میکنند و زیاد جالب نمی‌شود.

نکته آشپزی: بعضی‌ها به جای خیار از خیارشور هم استفاده می‌کنند که خب این کار کاملا سلیقه‌ای است و به طبع و مزاج شما بر می‌گردد.

نکته آشپزی: اگر دوست داشتید از سبزیجاتی مثل جعفری و پیازچه‌های خرد شده هم می‌تونید برای تزئین، استفاده کنید.


همانطور که بالاتر اشاره کردیم، انواع سالاد کلم قرمز وجود دارد که افراد باتوجه به مزاج و سلیقه غذایی خود از آن استفاده می‌کنند. در ادامه طرز تهیه یک سالاد با کلم دیگر را نیز مشاهده می‌کنید.
طرز تهیه سالاد کلم قرمز با کالباس

2. مواد لازم برای سالاد کلم قرمز با سس مایونز:

کلم کوچک قرمز : 1 عدد
ماهی anchovies (اگر گیاهخوار هستید حذف شود): 4 عدد
سیر خرد شده: 2 حبه
جعفری: نصف فنجان
سس مایونز و یا سس خردل: 2 قاشق چای‌خوری
سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 1/4 فنجان


طرز تهیه ی سالاد کلم قرمز:

کلم قرمز را از طول به دو قسمت تقسیم کنید. هسته کوچک را در انتها برش دهید. با استفاده از غذاساز یا چاقوی تیز کلم را به صورت رشته‌های نازک برش بدهید.
ماهی‌ها را خرد کرده و سپس با استفاده از پشت چاقوی خود آن‌ها را با صفحه برش آغشته کرده و یک خمیر ایجاد کنید. آن‌ها را به همراه سیر، جعفری، سس خردل و سرکه در یک کاسه بزرگ شیشه‌ای بریزید. به آرامی روغن زیتون را اضافه کنید و موارد را آهسته با هم مخلوط کنید تا ترکیب شود. کلم‌ها را در کاسه ریخته و با پانسمان آن را بریزید. سالاد با گذشت زمان بهتر می‌شود، بنابراین قبل از سرو اجازه دهید تا مدتی در یخچال یا دمای اتاق بماند. اگر دوست داشتید مقداری هم نمک اضافه کنید.

سالاد کلم قرمز با تن ماهی


این سالاد خیلی مقوی هست و می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی مثلا شام و یا میان‌وعده از آن استفاده کنید و اجازه بدهید تا بدن شما از ویتامین‌های آن لذت ببرد. خوبی کلم قرمز این است که با اکثر مواد ترکیب لذیذی را به ما می‌دهد. برای مثال همانطور که در تصاویر می‌بینید هم امکان تهیه سالاد با ماهی، با آووکادو و یا با سبزیجاتی مانند جعفری را دارید.

 سالاد با گل کلم قرمز و جعفری


3. سالاد کلم قرمز با سیب

موادی که در این دستور آشپزی آورده‌ایم برای 6 نفر است و با سیب سبز درست شده است. اما شما می‌توانید با یک تناسب ساده مواد را کم و زیاد کنید و هر سیبی که دوست داشتید را برای این سالاد خوش رنگ و لعاب استفاده کنید.
سالاد کلم با سیب

مواد لازم برای سالاد کلم قرمز با شوید:

کلم قرمز متوسط: نصف یک عدد ​​(6 فنجان ریز خرد شده)
کلم ترشی خوب آبکش شده است: نصف فنجان
خیار: نصف یک عدد
سیب سبز: 1 عدد
فنجان پیازچه خرد شده: نصف فنجان
شوید ریز خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
سرکه سفید: 1 قاشق غذاخوری
نمک دریا: نصف قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای سالاد کلم قرمز با سیب

طرز تهیه:

کلم‌ها را خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. ترشی کلم را که کاملا رطوبتش گرفته شده را به ظرف سالاد اضافه کنید. خیار و سیب و شوید و پیازچه را هم به سالاد اضافه کنید. مواد را کمی هم بزنید و در ادامه روغن زیتون و سرکه سفید و نمک دریا را هم اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.
باتوجه به مزاجتان نمک و سرکه بیشتری اضافه کنید تا سالاد کلم با سیب مزه‌دار شود.
طرز تهیه سالاد کلم قرمز با سیب


4. سالاد کلم قرمز و انار و هویج

این سالاد زمستانی با کلم قرمز، هویج، کلم پیچ و دانه‌های انار و سبزیجات فصلی و یک سس لذیذ درست می‌شود که برای فصل زمستان و پاییز مناسب است! شما می‌توانید این سالاد را تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.
سالاد انارو کلم قرمز

مواد لازم برای سالاد کلم قرمز با رب انار

کلم قرمز یا سفید: ¼ یک عدد
کلم پیچ: 4 عدد
هویج: 1 عدد
موسیر یا پیاز قرمز: نصف یک عدد
دانه انار: ¼ انار
نمک: به مقدار لازم
مواد لازم برای سالاد کلم قرمز با پیاز

مواد لازم برای سس:

آب‌لیمو: نصف یک عدد
سس خردل: نصف قاشق چای‌خوری
رب انار: 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
کمی نمک

طرز تهیه

کلم سفید و یا قرمز را به همراه موسیر نازک خرد کنید و هویج را رنده کنید. قسمت وسط برگ‌های کلم پیچ را جدا کنید و کنار بگذارید و برگ‌های آن را نازک برش دهید. انار را برش بزنید و دانه‌ها را بیرون بیاورید. همه مواد را در یک کاسه سالاد ترکیب کنید.
نکته آشپزی: جدا کردن وسط برگ‌های کلم‌پیچ کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید آن‌ها را حذف نکنید.
در یک ظرف شیشه‌ای آبلیمو، رب انار، سس خردل، روغن زیتون و نمک را مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و خوب تکان دهید تا مخلوط شود. سس تهیه شده را در سالاد بریزید و سرو کنید.
سالاد کلم قرمز انار


5. سالاد کلم قرمز ترکیه

سالاد کلم قرمز ترکیه ای

مواد لازم

کلم سبز متوسط: 1 عدد
کلم قرمز متوسط: نصف یک عدد
سیب قرمز یا سبز ترد: 1 عدد
گردو: 1 فنجان درشت خرد شده
زرشک: 1 فنجان
پیاز قرمز خلال شده نازک: 1/3 فنجان
سرکه سیب: 1/3 فنجان
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
نمک: 1/4 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

کلم سبز و کلم قرمز، سیب، گردو، زرشک و پیاز را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید.
در یک کاسه کوچک سرکه، روغن زیتون و نمک را با هم مخلوط کنید. کلم را بریزید و خوب مواد را با هم قاطی کنید. سالاد را کمی در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس سرو کنید.

نکته آشپزی: نکته کلیدی در تهیه این سالاد این است که خرد کردن سالاد باید خیلی نازک باشد. در غیر اینصورت ممکن است خوردن سالاد سخت باشد و حتی طعم تلخی بر سالاد قالب شود. پس از چاقوی خیلی تیز برای خرد کردن کلم‌ها استفاده کنید.
وقتی کار خرد کردن تمام شد، مقداری نمک در آن‌ها بریزید و کلم‌ها را خوب هم بزنید. سعی کنید این هم‌زدن مانند ماساژ دادن باشد. این کار باعث می‌شود که کلم‌ها نرم شوند و تلخی آن‌ها گرفته شود. هر چقد این ترکیب بیشتر بماند، کلم‌ها نرم‌تر و رنگ آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

خواص سالاد کلم قرمز

استفاده از سبزیجات تیره و پررنگ مثل کلم در رژیم غذایی خیلی خوب است و بهتر است سبزیجات متنوعی با رنگ تیره را استفاده کنید. کلم قرمز در واقع به رنگ بنفش است اما فعلا به این اصول رنگ‌شناسی کار نداریم چون سر از معماهای زیادی مثل چرا هشت‌پا، هشتا پا نداره و …. در می‌آوریم. پس کاری به تغییر نام سبزیجات نداریم.
رنگ این سبزی بیانگر این است که کلم قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان و پر از فلاونوئید است که برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.
تحقیقاتی در دانمارک انجام شده که نشان می‌دهد کلم به عنوان یک رهبر در پیشگیری از دیابت نوع 2 پیشرو است. علاوه بر این در کلم ویتامین C وجود دارد و به ساخت کلاژن‌های مهم برای حمایت از عضلات و بافت‌های ما کمک می‌کند.
همچنین ویتامین A ،E و B و مقدار زیادی فیبر بدون کالری اضافی هم در این سبزی خوشمزه وجود دارد. کلم به کاهش التهاب مزمن و آرتروز کمک می‌کند و چون سرشار از ویتامین K است، تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد.


نحوه انتخاب و خرد کردن کلم قرمز:

انتخاب کلم قرمز مانند انتخاب کلم سبز است یعنی باید کلمی با برگ‌های سفت و ترد و آسیب‌ندیده را انتخاب کنیم. برگ‌های آسیب‌دیده که از کنار برگ اول امتداد دارد آلارمی برای کلم بد است.

برای تمیز کردن کلم، برگ‌های بیرونی را پوست بگیرید و دور بریزید، حتی اگر خوب و سالم به نظر برسند! چون این برگ‌ها در قفسه مواد غذایی و در تماس با آلودگی‌هایی زیادی بوده‌اند.
کلم را بشویید و خشک کنید و از وسط نصف کنید. کلم را به صورت برش خورده به سمت پایین قرار دهید. برای جلوگیری از لکه‌شدن بهتر است که یک تخته برش تیره‌رنگ برای خرد کردن کلم انتخاب کنید. کلم‌هایی که در لبه هستند را نازک خرد کنید تا به هسته کلم برسید و در نهایت هسته کلم را دور بریزید.

خرد کردن کلم قرمزالبته اگر شخصی را دارید که مثل پدر ادمین ژینولند عاشق هسته کاهو و کلم هست، این لقا را به آن‌ها عطا بنمایید تا کمی بر شیرینی‌های زندگی‌شان افزوده شود.

اگه از این دستور آشپزی خوشتون اومد، با لایکتون ما رو هم خوشحال کنید:)

امتیاز کاربر: 4.23 ( 143 نتایج)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا