سس

سس ترخون


استفاده از سس برای سرو غذا علاوه بر اینکه طعم غذای شما رو خیلی لذیذ میکنه، جلوه قشنگی هم به غذای شما میده. انواع و اقسام سس ها با طعم و رنگ های متفاوتی داریم که دستورشون رو میتونید از بخش انواع سس بخونید. سسی که تو این بخش آموزش میدیم سس ترخون هست.
سس ترخون از جمله سس های خوشمزه و مورد علاقه من هست. همونطور که تو عکس ها هم میبینید این سس رو کنار انواع گوشت ماهی و مرغ سرو میکنن و با قاطعیت بگم که مزه لذیذی داره و حتما یکبار امتحانش کنید.
ما تو این دستور آشپزی یک سس خوشمزه داریم که با تخم مرغ و لیمو ترش و ترخون و خامه آماده میشه. بریم که طرز تهیه سس ترخون رو با ژینولند یاد بگیریم.


مواد لازم برای تهیه سس ترخون:

تخم مرغ : 2 عدد
لیمو ترش : 1 عدد
خامه : 1 و ¾ فنجان
خردل : 4 قاشق غذاخوری
سرکه با چاشنی ترخون : 4 قاشق غذاخوری
ترخون : 2 دسته
روغن زیتون : به مقدار لازم
نمک : به مقدار لازم
پودر فلفل تازه : به مقدار لازم

سس ترخون


طرز تهیه سس ترخون :

1. کاسه بزرگی را نتخاب کنید و تخم مرغ ها، آبلیمو، خردل و سرکه را خوب با هم مخلوط کنید.

2. بعد از اینکه مواد خوب هم خوردند، روغن زیتون، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. مواد رو خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست بیاید.

سس شما آماده نوش جان کردن است. برای اینکه سس قشنگ تری داشته باشید و وقتی ازش  استفاده میکنید غذاتون رنگین تر بشه، میتونید 2-3 عدد گوجه فرنگی رو پوست بگیرید و مربعی شکل خرد کنید و به سس ترخون اضافه کنید.

نکته آشپزی : سس های خامه ای بهم زده شده و کف مانند باید بلافاصله بعد از آماده شدن سرو بشن. دلیل این کار هم اینه که این سس ها سریع تر از بقیه سس ها غلظت خودشون رو از دست میدن.

نکته آشپزی : برای داشتن یه سس ترخون خوشمزه و چاشنی لذیذ سعی کنید حتما حتما از ترخون و لیموی تازه استفاده کنید.

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا