آشپزیپیش غذا

کوکو سبزی

کوکو سبزی مجلسیکوکو سبزی یکی از غذاهایی هست که مثل مرغ است. وجه تشبیه این دو در این است که همه‌جا می‌توانید سروشان کنید. از قدیم شنیدیم که مرغ هم برا عروسی و هم برا عزا است. کوکو را هم با کمی اختلاف مکان می‌توانید برای پیک‌نیک، برای وعده غذایی شام و ناهار و عصرانه، برای خوراکی و میان‌وعده دانشگاه و زنگ تفریح بچه‌ها استفاده کنید.
نکته جالبی که درباره این کوکو خواندم این بود که در ایران باستان در عید نوروز این کوکو را می‌خوردند و در واقع سمبلیک بوده است، یعنی سبزیجات کوکو به معنای تولد دوباره و تخم‌مرغ‌ها به معنای باروری بوده است.
در رابطه با کوکوی پفکی یک نکته کنکوری باید بدانید که آخر دستور آشپزی به آن اشاره کردم. در مواد اولیه علاوه بر موارد روتینی که در اکثر دستور غذایی‌ها هست، زرشک و گردو را هم ذکر کردم. استفاده کردن و یا نکردن از این دو مواد اولیه سلیقه‌ای هست ولی باید بگم طعم بی‌نظیر و خوشمزه‌ای به کوکوی شما می‌دهد. حتی شده برای یکبار از زرشک و گردو استفاده کنید. با مواد اولیه این دستور آشپزی برای 4 نفر می‌توانید کوکوی خوشمزه تدارک ببینید. اگر نیاز دارید بیشتر درست کنید باید به ریاضی دوران ابتدایی برگردید و از تناسبی که در آن دوران با خون جگر یاد گرفتیم استفاده کنید. خب برویم سراغ آموزش آشپزی!


مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی مجلسی:

سبزی کوکو: 600 گرم شامل تره، جعفری، شوید، گشنیز و مقدار کمی شنبلیله
کاهو: 3 برگ
تخم مرغ: 3 عدد
زرشک: 100 گرم
گردو: 100 گرم
زردچوبه و پودر سیر: 1 قاشق غذاخوری
پودر سوخاری: 3 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: به مقدار لازم
کوکو سبزی خوشمزه با زرشک و گردو


طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی با زرشک:

1- سبزی‌ها را پاک کنید و بعد از شستن و آبکشی اجازه بدهید تا خوب خشک شوند و آبی نداشته باشند. اگر از غذاساز استفاده می‌کنید که هیچ ولی اگر قصد دارید با چاقو سبزی‌ها را خرد کنید، حواستان باشد که حتما چاقوی تیزی را انتخاب کنید تا موقع خرد کردن، سبزی‌ها له نشوند و خوب خرد شده و خروجی کوکو باب میل شما باشد.

کوکو سبزی دو نفره
2- برگ‌های کاهو را هم خرد کنید و به سبزی‌ها اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و زرشک و گردو اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا مایه یکنواختی بدست بیاید.

کوکو سبزی تزیین شده3-این دستور آشپزی مربوط میشه به کوکو سبزی در ماهیتابه پس ماهی‌تابه مناسبی را انتخاب کنید و روی اجاق گاز گرمش کنید. روغن را داخل ماهی‌تابه بریزید و اجازه بدهید روغن گرم شود.

4- مواد کوکو را بریزید داخل ماهی‌تابه و سطحش را با قاشق چوبی صاف کنید تا قطر کوکو در همه بخش‌های ماهی‌تابه یکی باشد.

کوکو سبزی پیتزایی5- در ماهی‌تابه را بگذارید و اجازه بدهید برای 10-15 دقیقه سرخ شود. بعد از این مدت کوکو را چک کنید. اگر خوب سرخ شده بود کوکو را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.
کوکو سبزی پف دار
نکته آشپزی:
نکته کنکوری برای کوکو سبزی پف کرده هم اینه که تخم‌مرغ‌ها را قبل از اینکه به سبزی‌ها اضافه کنید، در ظرف جداگانه‌ای بشکنید و با چنگال و یا همزن خوب هم بزنید تا یکدست و غلیظ شود و بعد به سبزی‌ها اضافه کنید. با اینکار دیگر نیازی هم نیست که از بکینگ پودر برای پف کردن کوکو استفاده کنید.

کوکو سبزی با سبزی خشک
مورد بعدی هم همانطور که در دستور آشپزی گفتم گذاشتنه در ماهی‌تابه و کم کردن شعله اجاق گاز هست.
کوکو سبزی را با ماست سرو میکنند و برای بیشتر لذت بردن از غذا می‌توانید از سبزی تازه و زیتون و ترشی هم استفاده کنید.

تو این مطلب از ژینولند روش پخت کوکوسبزی رو مرحله به مرحله با هم یاد گرفتیم امیدوارم که از مطلب و تصاویر لذت برده باشید و خوشتان آمده باشد با نظرات و لایک‌هاتون برای ادامه کار دلگرم‌ می‌شویم.

امتیاز کاربر: 4.38 ( 12 نتایج)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا