نوشیدنی گرم

هات چاکلت مکزیکی

 

هات چاکلت مکزیکی با فلفل
هات چاکلت مکزیکی یک نوشیدنی داغ مناسب فصل سرماست. در روزهای سرد سال، هنگام مطالعه کردن، هنگام چک کردن شبکه های اجتماعی و یا حتی موقع استراحت کردن و در دورهمی های شبانه، نوشیدن هات چاکلتی که در این دستور غذایی یاد میگیرید خالی از لطف نیست و قطعا حس خوبی به شما خواهد داد.
طعم این نوشیدنی گرم، کمی متفاوت است. ترکیب عطر دارچین، فلفل و شکلات طعم جدیدی دارد که چشیدن آن تجربه جدیدی خواهد بود. حواستان باشد اگر تندی فلفل با طبع و مزاج شما سازگاری دارد استفاده کنید. در غیر اینصورت یا مقدار خیلی کمی در نوشیدنی خود بریزید یا اینکه بالکل فلفل را حذف کنید و از نوشیدن هات چاکلت خود لذت ببرید.


مواد لازم برای تهیه هات چاکلت مکزیکی:

شیر پرچرب : 3 فنجان
چوب دارچین : 2 عدد
شکلات نیمه شیرین: 170 گرم
شکر : 3 قاشق
وانیل : ¾ قاشق چای خوری
نمک : کمی به اندازه سر قاشق چای خوری
فلفل قرمز : ¼ قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته : مقدار کمی برای تزئین


طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی:

1. شکلات ها و چوب دارچین را در 2 ظرف جداگانه خرد کنید. ظرف مناسبی برای گرم کردن شیر انتخاب کنید، شیر را در آن ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد. در این مدت شیر را هم بزنید تا کف نکند و حباب نزند. در حین گرم شدن، دارچین پودر شده را هم اضافه کنید و هم بزنید تا عطر دارچین را استشمام کنید.

2.حالا نوبت اضافه کردن شکلات است. شکلات های خرد شده را اضافه کنید و تا زمانی که شکلات ها کاملا ذوب شوند، شیر را هم بزنید. در ادامه باقی مواد یعنی شکر، نمک، وانیل و فلفل را اضافه کنید. شروع به هم زدن شیر کنید و اینکار را انقدر ادامه دهید تا مایه شکلاتی یک دستی حاصل شود.

3. هات چاکلت مکزیکی شما آماده نوشیدن است. برای سرو آن فنجان و یا ماگ زیبایی را انتخاب کنید و نوشیدنی داغ خود را در آن بریزید.


برای تزئین هات چاکلت : مقداری خامه فرم گرفته روی آن بریزید یک فلفل کوچک روی خامه بگذارید و بعد با پودر کاکائو یا دارچین و یا پودر قهوه که روی آن میریزید هات چاکلت مکزیکی خود را دلبراتر کنید. :))هات چاکلت مکزیکی

هات چاکت خورای عزیز آموزش هات چاکلت مکزیکی چطور بود؟؟

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا