دسر

پودینگ موز

پودینگ موز

پودینگ موز یک دسر خوشمزه و مقوی است که آموزش آن را در این دستور آشپزی از ژینولند داریم. مواد اولیه ای که در این دستور لیست کرده ایم برای 8 نفر است که بسته به تعداد مورد نظرتان می توانید مواد را کم و یا زیاد کنید. ولی اگر کمتر از 8 نفر هستید، مواد را کم نکنید :|||| چون این دسر انقد خوشمزه هست که پشیمون میشید چرا کم درست کردید:|


مواد لازم برای تهیه پودینگ موز:

موز : 4 عدد
خامه فرم گرفته 1 لیوان
زرده تخم مرغ : 4 عدد
نمک : 1.3 قاشق چایخوری
شکر : نصف لیوان
پودر قند 1 لیوان
نشاسته ذرت : 2 قاشق غذاخوری
شیر : 1.3 لیوان
خامه : 1.3 لیوان
پودر ژلاتین : 1 قاشق چایخوری
کره : 3 قاشق غذاخوری
بیسکوییت نرم : مقداری


طرز تهیه پودینگ موز:

1. اول از همه 3 عدد موز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید. بعد خامه و شیر را اضافه کنید و هم بزنید. حالا به ترتیب زرده های تخم مرغ، نمک، شکر و نشاسته ذرت را اضافه کنید. مواد را انقدر هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.
2. ظرف مناسبی را انتخاب کنید و مواد را در آن ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید. پودینگ موز را هم بزنید و این هم زدن را تا زمانی که مواد غلیظ شوند ادامه دهید. فراموش نکنید اگر به طور مداوم هم نزنید ممکن است پودینگ ته بگیرد و هزینه و زمانی که برای درست کردن پودینگ موز صرف کرده اید از بین برود. :((

2.پودر ژلاتین را با مقدار کمی آب (در حد چند قاشق) در ظرفی مخلوط کنید و 5 دقیقه زمان بدهید تا غلیظ شود. اگر پودینگ به مرحله غلیظ شدن رسیده، نوبت به اضافه کردن کره و پودر ژلاتین است. در آخر پودینگ را در کاسه ای بریزید و حداقل 2 ساعت در یخچال بگذارید.

3. خامه فرم گرفته را داخل کاسه ای بریزید. 1 عدد موزی را که مانده بود را خرد کنید و با پودر قند، به خامه فرم گرفته اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید. بعد از اینکه پودینگ خنک شد، ظرف های دسر را لایه لایه پر کنید. لایه ها را به صورت یک لایه بیسکوئیت خرد شده، یک لایه پودینگ و یک لایه موز خامه ای پر کنید.

تزئین دسر پودینگ موز

خب دسر پودینگ موز شما آماده تزئین کردن است. اگر مثل من شکمو هستید و کار به تزئین نمی رسد که هیچ، نوش جان کنید.
ولی اگر به تزئین علاقه مند هستید، پیشنهاد من به شما استفاده از چند حلقه موز و لایه ی خامه است. اگر توت فرنگی هم داشتید که چه بهتر از توت فرنگی هم استفاده کنید. 2 تا عکس برای ایده گرفتن براتون گذاشتم :))

تزئین پودینگ موز

تو این عکس بیشتر از تزئین دسر، اون دستمال گلدار جینگیلی نظرم رو جلب کرد. :)) به نظرم خیلی زیباست و زیبایی دسر رو دو برابر کرده. :))))

تزئین پودینگ موز


نکات آشپزی کنکوری برای درست کردن پودینگ موز خوششششمزه

برای اینکه پودینگ بریده نشود، مقدار کمی پودینگ داغ را در مخلوط کن بریزید. بعد پودر ژلاتین حل شده و کره اضافه کنید. هم بزنید تا یکدست شود. در آخر این پودینگ را به بقیه پودینگ اضافه کنید.

  برای درست کردن پودینگ موز نیازی نیست که حتما از بیسکوئیت استفاده کنید، اگر کیک با مزاج شما سازگاری دارد، جایگزین  مناسبی است.

2 قاشق عذاخوری نشاسته ذرت هم جایگزین مناسبی برای پودر ژلاتین است.

آموزش این پودینگ موز رو دوست داشتید؟

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا