آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد خیار با پنیر فتا

تزیین سالاد خیار سبزاین سالاد خیار با فتا یک سالاد یونانی است. فتا همراه با سس بالزامیک و لیمو طعم بی‌نظیری به سالاد می‌دهد و اشتهای شما را تحریک می‌کند تا سالاد بیشتری میل کنید. که البته این اشتهاآوری بسیار خوب است چون شما یک سالاد فوق‌العاده سالم را نوش جان می‌کنید. از طرفی طرز تهیه این سالاد بسیار ساده است و مواد اولیه ساده‌ای دارد.

باتوجه به اینکه از خیار برای این سالاد استفاده می‌کنیم، یک وعده غذایی بسیار خوب برای فصل گرما و تابستان است. علاوه بر این خواص درمانی این سالاد هم کم نیست!
همانطور که می‌دانید اگر دچار مشکلات گوارشی مثل سوزش معده، ورم معده و زخم معده هستید، بهتر است خیار را در وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. خیار به علت داشتن فیبر زیاد فواید زیادی برای التیام معده دارد. از طرفی ترکیب شدن آن با پیاز و فلفل دلمه‌ای و آب لیموی تازه خواص این سالاد را بیشتر می‌کند.

موادی که در این دستور غذایی از سری دستورهای طرز تهیه انواع سالاد مشاهده می‌کنید برای 4 نفر در نظر گرفته شده است اما اگر شکمویی مثل ادمین ژینولند در جمع شما هست، مواد را برای دو نفر در نظر بگیرید.

مواد لازم برای سالاد خیار سبز:

خیار حلقه‌شده: 2 عدد
پیاز کوچک/ متوسط قرمز نازک خرد شده: 1 عدد
فلفل دلمه‌ای به رنگ دلخواهتان که به صورت نواری برش خورده: 1 عدد
پنیر فتا: نصف فنجان

مواد لازم برای سس:

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: 1/8 قاشق چای‌خوری

سالاد خیار با سس

طرز تهیه سالاد خیار با سس:

1. در یک کاسه کوچک، مواد سس بالزامیک را با هم هم بزنید. چک کنید که نمک کامل حل شود.

2. خیار، فلفل دلمه‌ای و پیاز را ورقه ورقه کرده و در کاسه ریخته و مخلوط کنید.

سالاد خیار سبز

3. درست قبل از سرو، سس را ریخته و مقدار ی پنیر فتا روی سالاد بریزید. در صورت تمایل نمک و فلفل بیشتری بپاشید تا مزه‌دار شود.

سالاد خیار و پیاز قرمز

نکته بسیار مهم اینکه سالاد خیار و پیاز را باید تازه سرو و نوش جان کنید. همانطور که می‌دانید خیار و پیاز و فلفل دلمه خرد شده اگر زیاد بمانند، طراوت خود را از دست داده و از زیبایی و لذیذی سالاد کاسته می‌شود.

سالاد خیار و پیاز

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا